Wat is Scouting?

Scouting is je laten uitdagen!
Samenwerken, grenzen verleggen en lekker bezig zijn in de buitenlucht. Geen enkele opkomst is hetzelfde en elke week begin je weer aan een nieuw avontuur. De bekendste activiteiten die we doen zijn kamperen, pionieren, werken met kaart en kompas of het stoken van kampvuur. Maar dit is slechts een kleine greep uit alle activiteiten.

Elke speltak is anders en bij al onze opkomsten wordt rekening gehouden met de leeftijd en mogelijkheden die leden van die groep hebben. Maar één ding is altijd hetzelfde; we vragen onze leden zichzelf constant uit te dagen en ontwikkelen.

Spelvisie
Scouting kent een leerlijn die begint bij de allerjongsten en wordt doorgetrokken naar de oudste speltakken. Alle groepen werken met activiteiten maar dan geschikt voor hun eigen leeftijd en mogelijkheden. Alles past binnen ons idee van 'SCOUTS'.

Wil je meer weten over wat Scouting is?
Kijk dan eens op één van de volgende links.